NASZA OFERTA

TANIA PRZESYŁKA


Wszystkie paczki wysyłane są Kurierem DHL, są one ubezpieczone, odpowiednio zabezpieczone ze względu na szkło, powyżej kwoty zamówienia 500 zł towar jest wysyłany gratis.

MENU
POLEĆ ZNAJOMEMU

Wpisz adres e-mail znajomego,
któremu chcesz polecić
nasz market.


ZAPYTANIE

Jeśli masz pytania odnośnie produktów,
napisz do nas.

Podaj adres e-mail

7029
Wartość koszyka:
0,00 PLN
REGULAMIN i POLITYKA PRYWATNOŚCI

 

Regulamin sklep internetowego Lightmarket.pl

Informacje ogólne
1. Sklep internetowy Lightmarket, posługujący się domeną www.lightmarket.pl, jest prowadzony przez firmę Omedia Michał Sarna z siedzibą w Psarach, ul. Irysów 16, NIP 629-215-73-19, REGON 277619940. Oferujemy źródła światła w tym: led,  żarówki energooszczędne, samochodowe, metalohalogeny, świetlówki, halogeny, posiadamy w ofercie również żarówki specjalistyczne, medyczne, miniaturowe, projekcyjne, rtęciowe, fotograficzne oraz wiele innych.

Sklep internetowy lightmarket.pl prowadzi sprzedaż detaliczną i hurtową za pośrednictwem sieci Internet. Zamówienia składa się poprzez podanie ilości produktu i kliknięcie na ikonę "dodaj do koszyka" z prawej strony karty produktu, który chcą Państwo zakupić i dodanie go do wirtualnego koszyka. Po dodaniu wszystkich produktów należy przejść do koszyka i podać wszystkie dane, oraz informacje o przesyłce i płatnościach. Na końcu zamówienie należy potwierdzić kliknięciem na przycisk „Kupuję i płacę”. W razie problemów lub pytań prosimy pisać na e-mail biuro@lightmarket.pl

Minimalna wartość zamówienia, które może zostać przyjęta do realizacji wynosi 25 PLN. Wszystkie ceny towarów w sklepie Lightmarket.pl są cenami brutto i zawierają podatek VAT. Wszystkie produkty w naszym sklepie są fabrycznie nowe i posiadają gwarancję producenta obowiązującą na terenie RP

1.1. Aby dokonać zakupów w sklepie Klient musi posiadać aktywne konto poczty elektronicznej, aktualną wersję przeglądarki www oraz komputer zdolny do współpracy z nią.

2. Zawarcie umowy kupna-sprzedaży następuje w momencie potwierdzenia przyjęcia przez obsługę sklepu oferty w formie złożonego zamówienia. W przypadku odrzucenia zamówienia przez sklep – umowę kupna-sprzedaży uznaje się za niezawartą. Sklep w celu potwierdzenia przyjęcia zamówienia może skontaktować się telefonicznie lub mailowo z kupującym.

2.1 Sklep zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji zamówienia, którego nie udało się potwierdzić.

Sposób zapłaty
3. Na naszym sklepie mogą Państwo wybrać formy płatności:

Przelew bankowy - przesyłkę wysyłamy, gdy należność wpłynie na nasze konto bankowe.
Za pobraniem – należność uiszczana u kuriera przy odbiorze towaru.
W przypadku zamówienia produktów trudno dostępnych obowiązuje tylko przedpłata na konto.

W celu złożenia zamówienia Klient zobowiązany jest:

- wybrać zamawiany towar lub usługę,
- wybrać sposób dostawy, wprowadzić adres dostawy i dane, na jakie ma być wystawiona faktura,
- wybrać sposób płatności spośród dostępnych w formularzu zamówienia i dokonać stosownej opłaty.

SPOSOBY DOSTAWY I OPŁATY:

DHL PACZKA UBEZPIECZONA PRZELEW do 31,5kg - 15,99 zł brutto
DHL PACZKA UBEZPIECZONA ZA POBRANIEM do 31,5kg - 24,60 zł brutto

3.1 Wprowadzanie zmian w zamówieniu możliwe jest poprzez kontakt z infolinią telefoniczną lub mailowo przez adres biuro@lightmarket.pl

3.2 W przypadku sytuacji, gdy Klient nie ureguluje zapłaty za zamówiony towar w terminie 14 dni od dnia potwierdzenia przez sklep zamówienia, sklep ma prawo anulować złożone zamówienie. Klient zostanie poinformowany o fakcie anulowania, poprzez wysłanie wiadomości na podany w formularzu zamówienia adres e-mail.

4. Sklep internetowy lightmarket.pl jest usługodawcą w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną (UŚUDE). Świadczone usługi to: prowadzenie konta Klienta dostępnego po rejestracji, realizacja mailingów. Świadczenie prowadzenia konta ma charakter bezterminowy i może być w każdym momencie zakończone na wyraźne życzenie Klienta (w formie wypowiedzenia umowy na adres mailowy sklepu lub na adres korespondencyjny). W przypadku sytuacji, gdy sklep jest w trakcie realizacji zamówienia, a Klient postanowił rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną (prowadzenie konta), nastąpi to w ciągu 14 dni od momentu doręczenia produktu do Klienta. Rejestracja konta Klienta odbywa się w drodze wypełnienia stosownego formularza pod adresem http://www.lightmarket.pl/rejestracja-0-0-0.html Jest to moment zawarcia umowy świadczenia usług drogą elektroniczną zgodnie z aktualnie obowiązującym regulaminem.

4.1 Dane podawane podczas rejestracji Klienta będą przetwarzane zgodnie z polityką prywatności podaną poniżej.

4.2 Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem sklepu Klient może zgłaszać pisemnie przy użyciu formularza kontaktowego (dostępny pod każdym produktem) lub poczty e-mail. W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem sklepu.

5. Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym.

6. Wszystkie ceny podane w sklepie internetowym lightmarket.pl są cenami brutto (zawierają podatek VAT).

7. Zamówienia ze strony sklepu potwierdzane są w ciągu 2 dni roboczych (w praktyce w 99% w ciągu 12 godzin) od momentu ich otrzymania. W niektórych przypadkach wymagane jest potwierdzenie zamówienia ze strony Klienta - w takim wypadku sklep kontaktuje się z Klientem mailowo lub telefonicznie.

8. O otrzymaniu i realizacji zamówienia informujemy listem e-mail na podany w formularzu adres.

9. Termin realizacji zamówienia zależy od dostępności towaru. Z reguły wynosi od 1 do 5 dni roboczych (w dużej większości przypadków są to jednak 1-2 dni) od momentu potwierdzenia zamówienia. Jeśli jest to towar na zamówienie informujemy o dacie sprowadzenia po uprzednim kontakcie z dostawcą i weryfikacji jego stanów magazynowych.

10. Czas dostawy w przypadku wysyłki firmą kurierską oznaczoną 24h wynosi najczęściej (w 98 % przypadków) 1 dzień roboczy, w sporadycznych przypadkach może jednak wydłużyć się do maksymalnie 5 dni roboczych. W przypadku wysyłki firmą kurierską oznaczoną 48h czas realizacji to najczęściej 2 dni robocze, w sporadycznych przypadkach może jednak wydłużyć się do maksymalnie 5 dni roboczych.

11. Towar dostarczany jest na koszt zamawiającego – formy zapłaty za zamówienie, formy wysyłki i koszty wysyłki podane są podczas składania zamówienia. Składając zamówienie wybierają Państwo najdogodniejsza sobie formę dostarczenia przesyłki i zapłaty za nią.

11.1. Sklep zastrzega sobie prawo do podniesienia wartości zamówienia o koszt realizacji płatności.

11.2 W sytuacji, kiedy występują duże różnice w czasie realizacji lub sposobie pakowania i dostawy poszczególnych produktów składających się na jedno zamówienie, sklep może samodzielnie zdecydować o podziale zamówienia na mniejsze przesyłki. W takim przypadku, ogólny koszt dostawy podany Klientowi przy składaniu zamówienia nie ulega zmianie, a jedynie zostaje rozdzielony na poszczególne przesyłki cząstkowe. W przypadku anulowania części zamówienia, korekcie ulegają wyłącznie te koszty dostawy, które zostały przypisane do niedostarczonej lub reklamowanej części zamówienia.

11.3 W przypadku braku możliwości zrealizowania zamówienia w tym czasie z przyczyn od nas niezależnych (np. wycofanie produktu z produkcji, awarie serwerów pocztowych, łącz internetowych, klęski żywiołowe i inne siły wyższe), skontaktujemy się z Państwem w celu ustalenia dalszego toku postępowania. Nie ponosimy odpowiedzialności za problemy z realizacją zamówień wynikłe z powodu wyżej wymienionych czynników.

12. Domyślnie do przesyłki dołączana jest Faktura VAT. Jednocześnie ze złożeniem zamówienia Klient upoważnia sklep do wystawienia faktury VAT bez podpisu odbiorcy. Osoba fizyczna, która składa zamówienie w imieniu przedsiębiorstwa oświadcza, że dokonuje w jego imieniu wpłaty.

13. Większość z naszych produktów posiada pisemną gwarancje, która obowiązuje na terenie Polski. Gwarancje realizowane są bezpośrednio przez autoryzowane punkty serwisowe producentów, których adresy znajdują się na kartach gwarancyjnych oraz na stronach internetowych producentów.  W przypadku wystąpienia usterek lub wad towaru prosimy o zapoznanie się z szczegółowymi informacjami o gwarancjach i reklamacjach. Sklep lightmarket.pl nie stosuje polityki towarów zastępczych.

14. Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku Klient, który spełnia definicję konsumenta z wcześniej wymienionej ustawy dysponuje prawem do zwrotu produktu w ciągu 14 dni. Klient zwraca produkt na swój koszt. W przypadkach zastrzeżonych prawem zwrot nie jest możliwy lub Klient zostanie obciążony kosztami zużycia produktów za zmniejszenie wartości rzeczy będących wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. W przypadku Klientów nie spełniających definicji konsumenta zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 roku nie mają zastosowania przepisy o odstąpieniu od umowy.


Reklamicje i zwroty towaru

14.1. Szczegółowy wykaz praw i obowiązków dotyczących zwrotów i odstąpienia od umowy :

Zgodnie z punktem 13 regulaminu sklepu każdy Klient, który spełnia definicję Konsumenta (zgodnie z definicją Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta) w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki ma możliwość zwrotu zakupionego towaru bez podania przyczyny. Klient zwraca produkt na swój koszt.

Nadmieniamy, że zgodnie z obowiązującym prawem Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Innymi słowy, sklep może obciążyć Konsumenta kosztami obniżenia wartości zwracanego towaru. Stąd zachęcamy aby odsyłany towar znajdował się w stanie kompletnym, bez śladów używania (niezmienionym w stosunku do nowego) w oryginalnym opakowaniu. 

Ponadto, Klient jest zobowiązany do zapłaty za świadczenia już rozpoczęte przez sklep, a spełnione do momentu rozwiązania umowy, jeśli umowa została rozwiązana w momencie świadczenia usług. 

Zwracany produkt należy odsyłać razem z otrzymanym oryginalnym dokumentem zakupu na swój koszt na adres korespondencyjny sklepu.

Po otrzymaniu towaru w ciągu 7 dni sporządzony zostanie dokument zwrotu, a następnie, w ciągu kolejnych 7 dni dokonany zostanie zwrot kwoty odpowiadająca cenie produktu na wskazane przez Klienta konto bankowe.  UWAGA: sklep może wstrzymać zwrot płatności do momentu, kiedy klient odeśle zwracany produkt, na co ma 14 dni. W innym wypadku rozwiązanie umowy nie będzie ważne. 

Zwrot płatności będzie przeprowadzony tą samą drogą, jaką Klient realizował płatność, chyba, że Klient wyraził zgodę na inny sposób. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedokonanie zwrotu należności lub jego opóźnienie, jeżeli nastąpiło to z powodu przekazania przez Klienta błędnych danych osobowych (imię, nazwisko, adres) lub błędnego numeru konta.

Jeśli produkt odsyłany nie może zostać dostarczony do sklepu zwykłą wysyłką pocztową prosimy o kontakt w celu ustalenia ostatecznych kosztów. 

Prawo do zwrotu towaru nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu m.in. do umów: 

1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

2. w której cena lub wynagrodzenie zależą od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu doodstąpienia od umowy;

3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana wedługspecyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mającakrótki termin przydatności do użycia;

5. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

6. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsię- biorca nie ma kontroli;

8. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

9. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

10. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

11. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

Ważne !!!

Zamawiający zobowiązany jest wykonać sprawdzenie, jakości otrzymanej przesyłki, poprzez dokładne jej obejrzenie, zaobserwowanie uszkodzeń opakowania zewnętrznego. Przyjmujący paczkę zobowiązany jest potrząsnąć nią w celu wyeliminowania dźwięku potłuczonego szkła (w przypadku, gdy stwierdzimy jakiekolwiek nieprawidłowości dotyczące dostarczonej paczki, do obowiązków klienta należy spisanie protokołu reklamacyjnego w obecności kuriera.

PODPISANY, PODBITY, OBUSTRONNIE PROTOKÓŁ PRZEZ ODBIORCĘ I KURIERA DORĘCZAJĄCEGO
WYSŁAĆ NA MAIL biuro@lightmarket.pl


15. Reklamacja w drodze rękojmi jest możliwa, gdy konsument stwierdzi, że zakupiony towar konsumpcyjny jest niezgodny z zawartą ze sprzedawcą umową. Podstawowym warunkiem dochodzenia odpowiedzialności jest poinformowanie sprzedawcy o takiej niezgodności w terminie zgodnym z aktualnie obowiązującym prawem. Zgodnie z prawem taki towar podlega naprawie lub wymianie. Odpowiedź na zawiadomienie Klienta zostanie udzielona w ciągu 14 dni.

15.1 Podstawą rozpatrzenia roszczeń przez sklep jest poinformowanie przez Klienta sklepu o zaistniałej niezgodności towaru z umową. Sklep akceptuje każdą formę informacji od Klienta przewidzianą przez Ustawodawcę.

15.2 W przypadku sprzedaży niebędącej sprzedażą konsumencką, wyłącza się przepisy o rękojmi zawarte w Kodeksie Cywilnym.

16. Klient ma prawo żądać obniżenia ceny albo odstąpienia od umowy, chyba że sklep niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni produkt wadliwy na wolny od wad albo usunie wadę. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt był już wymieniony lub naprawiony przez sklep, lub sklep nie wymienił produktu na wolny od wady, ani tej wady nie usunął.

17. Nie prowadzimy prac związanych z wyładunkiem, wnoszeniem, rozpakowywaniem i montażem zamówionego towaru (chyba, że zostało to określone w odrębnej umowie np. umowie instalacyjnej).

18. Wszystkie wymienione nazwy produktów i producentów zostały używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych i mogą być zastrzeżonymi znakami towarowymi odpowiednich właścicieli.

19. Podane w opisach specyfikacje i opisy pochodzą z materiałów publikowanych przez producenta.

20. Przedstawiona oferta w sklepie nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, jest jedynie zaproszeniem do rozpoczęcia rokowań (zgodnie z art. 71 k.c.). Zastrzegamy sobie prawo do niepotwierdzenia zamówień z ważnych powodów ekonomicznych.

21. Sklep zastrzega sobie prawo do prowadzenia akcji promocyjnych, wyprzedażowych i wprowadzania w nich zmian zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie regulaminami. Powyższe prawo do przeprowadzania akcji nie ma wpływu na ceny towarów w zamówieniach złożonych przed datą wejścia w życie zmiany, warunków akcji promocyjnych lub wyprzedaży.

21.1. Sprzedaż promocyjna oraz wyprzedaż jest ograniczona określoną liczbą towarów. Realizacja zamówień następuje według kolejności spływania zamówień aż do momentu, w który wyczerpane zostaną zapasy objęte daną formą wyprzedaży lub promocji. W zależności od warunków promocji – w magazynie sklepu lub w magazynie zewnętrznego dostawcy.

21.2. Promocje w sklepie nie podlegają łączeniu, o ile regulamin promocji nie stanowi inaczej.

22. Sklep lightmarket.pl zastrzega sobie prawo do wysyłania Klientom drogą elektroniczną, informacji o bieżących ofertach i nowościach w ofercie sklepu. Informacje przesyłane są wyłącznie osobom, które wyraziły na to zgodę.

23. W przypadku sprzedaży wadliwego towaru odpowiedzialność sklepu jest ograniczona do możliwości przewidzianych ustawowo. Wyłączona jest odpowiedzialność w zakresie utraconych korzyści i szkód pośrednich.

23.1 Wszystkie produkty dostępne w lightmarket.pl są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, chyba, że przy opisie produktu zastrzeżono inaczej np. w przypadku produktów wyprzedażowych, ex-demo i innych tego typu. Wszystkie produkty dostępne w lightmarket.pl zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.

24. Klient ma prawo do zwrotu zużytego sprzętu zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym. Zwrot zużytego sprzętu może się odbyć tylko i wyłącznie w przypadku, gdy zakup nowego produktu dokonany zostanie w lightmarket.pl i będzie obejmował produkt tego samego rodzaju. Chęć zwrotu zużytego produktu należy zgłosić drogą mailową na adres biuro@lightmarket.pl w okresie nie dłuższym niż jeden miesiąc od zakupu nowego urządzenia, ale nie krótszym niż 14 dni od jego zakupienia. Zwrot dokonywany jest po zweryfikowaniu przez sklep.rms.pl dokonanych przez Klienta zakupów. Klient wysyła zużyty sprzęt do magazynu lightmarket.pl na swój koszt.

25. Sklep lightmarket.pl nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w korzystaniu ze sklepu internetowego zaistniałe z przyczyn technicznych (konserwacja, przegląd, wymiana sprzętu, awaria etc.) lub innych od niego niezależnych. Sklep lightmarket.pl nie ponosi odpowiedzialności przewidzianej w Regulaminie, spowodowanych przyczynami niezawinionymi przez sklep lightmarket.pl, w szczególności z powodu działania siły wyższej.

26. Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza uprawnień Konsumenta, jakie przysługują mu na podstawie przepisów prawa. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa. Jeśli zapisy regulaminu ograniczają jakiekolwiek uprawnienia Konsumenta sklep zobowiązuje się do niestosowania owych zapisów.

27. W sprawach nieuregulowanych powyższym dokumentem stosuje się odpowiednie przepisy Kodeksu Cywilnego.

28. Strony zobowiązują się do polubownego rozstrzygania wszystkich sporów. W przypadku niemożności polubownego rozstrzygnięcia spory będą rozpatrywane przez właściwy Sąd.

Postanowienia końcowe

Wszystkie informacje oraz zdjęcia produktów są objęte prawami autorskimi i zabrania się ich kopiowania i rozpowszechaniania bez zgody właściciela firmy Omedia.


POLITYKA PRYWATNOŚCI I RODO

1. DEFINICJE

1.1. Administrator Omedia Michał Sarna z siedzibą w Psarach.

1.2. Dane osobowe – wszystkie informacje o osobie fizycznej zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania poprzez jeden bądź kilka szczególnych czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość, w tym IP urządzenia, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookie oraz innej podobnej technologii.

1.3. Polityka – niniejsza Polityka prywatności.

1.4. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

1.5. Serwis – serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem lightmarket.pl.

1.6. Użytkownik – każda osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z jednej albo kilku usług czy funkcjonalności opisanych w Polityce.

2. PRZETWARZANIE DANYCH W ZWIĄZKU Z KORZYSTANIEM Z SERWISU

2.1. W związku z korzystaniem przez Użytkownika z Serwisu Administrator zbiera dane w zakresie niezbędnym do świadczenia poszczególnych oferowanych usług, a także informacje o aktywności Użytkownika w Serwisie. Poniżej zostały opisane szczegółowe zasady oraz cele przetwarzania danych osobowych gromadzonych podczas korzystania z Serwisu przez Użytkownika.

3. CELE ORAZ PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA DANYCH W SERWISIE

KORZYSTANIE Z SERWISU

3.1. Dane osobowe wszystkich osób korzystających z Serwisu (w tym adres IP lub inne identyfikatory oraz informacje gromadzone za pośrednictwem plików cookies lub innych podobnych technologii), a niebędących zarejestrowanymi Użytkownikami (tj. osoby nieposiadające profilu w Serwisie) przetwarzane są przez Administratora:

3.1.1. w celu świadczenia usług drogą elektroniczną w zakresie udostępniana Użytkownikom treści gromadzonych w Serwisie, udostępniania formularzy kontaktowych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

3.1.2. w celu obsługi zakupów dokonywanych bez rejestracji w Serwisie - wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

3.1.3. w celu obsługi reklamacji - wówczas podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit b RODO);

3.1.4. w celach analitycznych i statystycznych – wówczas podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności i świadczonych usług;

3.1.5. w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit f RODO) polegający na ochronie jego praw;

3.1.6. w celach marketingowych Administratora oraz innych podmiotów, w szczególności związanych z prezentowaniem reklamy behawioralnej – zasady przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych zostały opisane w sekcji „MARKETING”.

Aktywność Użytkownika w Serwisie, w tym jego dane osobowe, są rejestrowane w logach systemowych (specjalnym programie komputerowym służącym do przechowywania chronologicznego zapisu zawierającego informację o zdarzeniach i działaniach dotyczących systemu informatycznego służącego do świadczenia usług przez Administratora). Zebrane w logach informacje przetwarzane w związku ze świadczeniem usług. Administrator przetwarza je również w celach technicznych w szczególności, dane mogą być tymczasowo przechowywane i przetwarzane w celu zapewnienia bezpieczeństwa i poprawnego funkcjonowania systemów informatycznych, np. w związku z wykonywaniem kopii bezpieczeństwa, testami zmian w systemach informatycznych, wykrywania nieprawidłowości lub ochroną przed nadużyciami i atakami.

REJESTRACJA W SERWISIE

3.2. Osoby, które dokonują rejestracji w Serwisie, proszone są o podanie danych niezbędnych do utworzenia i obsługi konta. W celu ułatwienia obsługi Użytkownik może podać dodatkowe dane, wyrażając tym samym zgodę na ich przetwarzanie. Takie dane można w każdym czasie usunąć. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu założenia i obsługi konta, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości założenia konta. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.

3.3. Dane osobowe są przetwarzane:

3.3.1. w celu świadczenia usług związanych z prowadzeniem i obsługą konta w Serwisie – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO), a w zakresie danych podanych fakultatywnie – podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit a RODO);

3.3.2. w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników w Serwisie i sposobu korzystania z konta, a także ich preferencji w celu poprawy stosowanych funkcjonalności;

3.3.3. w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na ochronie jego praw.

3.3.4. w celach marketingowych Administratora oraz innych podmiotów,– zasady przetwarzania danych osobowych w celach marketingowych zostały opisane w sekcji „MARKETING”.

3.4. Jeżeli Użytkownik umieszcza w Serwisie jakiekolwiek dane osobowe innych osób (w tym ich imię i nazwisko, adres, numer telefonu lub adres e-mail), może to uczynić jedynie pod warunkiem nienaruszenia przepisów obowiązującego prawa i dóbr osobistych tych osób.

SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

3.5. Złożenie zamówienia (zakupu towaru lub usługi) przez Użytkownika Serwisu wiąże się z przetwarzaniem jego danych osobowych. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zamówienia, a ich niepodanie skutkuje brakiem jego realizacji.

3.6. Dane osobowe są przetwarzane:

3.6.1. w celu realizacji złożonego zamówienia – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); w zakresie danych podanych fakultatywnie podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);

3.6.2. w celu realizacji obowiązków ustawowych ciążących na Administratorze, wynikających w szczególności z przepisów podatkowych i przepisów o rachunkowości – podstawą prawną przetwarzania jest obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);

3.6.3. w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na prowadzeniu analiz aktywności Użytkowników w Serwisie, a także ich preferencji zakupowych w celu doskonalenia stosowanych funkcjonalności;

3.6.4. w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na ochronie jego praw.

FORMULARZE KONTAKTOWE

3.7. Administrator zapewnia możliwość skontaktowania się z nim przy wykorzystaniu elektronicznych formularzy kontaktowych. Skorzystanie z formularza wymaga podania danych osobowych niezbędnych do skontaktowania się z Użytkownikiem i udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Użytkownik może podać także inne dane w celu ułatwienia kontaktu lub obsługi zapytania. Podanie danych oznaczonych jako obowiązkowe jest wymagane w celu przyjęcia i obsługi zapytania, a ich niepodanie skutkuje brakiem możliwości obsługi. Podanie pozostałych danych jest dobrowolne.

3.8. Dane osobowe są przetwarzane:

3.8.1. w celu identyfikacji nadawcy oraz obsługi jego zapytania przesłanego przez udostępniony formularz – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy o świadczenie usługi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);

3.8.2. w celach analitycznych i statystycznych – podstawą prawną przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na prowadzeniu statystyk zapytań zgłaszanych przez Użytkowników za pośrednictwem Serwisu w celu doskonalenia jego funkcjonalności.

4. MARKETING

4.1. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników w celu realizowania działań marketingowych, które mogą polegać na:

4.1.1. wyświetlaniu Użytkownikowi treści marketingowych, które nie są dostosowane do jego preferencji (reklama kontekstowa);

4.1.2. wyświetlaniu Użytkownikowi treści marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom (reklama behawioralna);

4.1.3. kierowaniu e-mailowych powiadomień o interesujących ofertach lub treściach, które w niektórych przypadkach zawierają informacje handlowe;

4.1.4. prowadzenie innego rodzaju działań związanych z marketingiem bezpośrednim towarów i usług (przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną oraz działania telemarketingowe).

4.2. W celu realizowania działań marketingowych Administrator w niektórych przypadkach wykorzystuje profilowanie. Oznacza to, że dzięki automatycznemu przetwarzaniu danych Administrator dokonuje oceny wybranych czynników dotyczących osób fizycznych w celu analizy ich zachowania lub stworzenia prognozy na przyszłość.

REKLAMA KONTEKSTOWA

4.3. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników dla celów marketingowych w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy kontekstowej (tj. reklamy, która nie jest dopasowana do preferencji Użytkownika). Przetwarzanie danych osobowych odbywa się wówczas w związku z realizacją uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

REKLAMA BEHAWIORALNA

4.4. Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników, w tym dane osobowe gromadzone za pośrednictwem plików cookies oraz innych podobnych technologii, dla celów marketingowych w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy behawioralnej (tj. reklamy, która jest dopasowana do preferencji Użytkownika). Przetwarzanie danych osobowych obejmuje wówczas także profilowanie Użytkowników. Wykorzystanie zebranych za pośrednictwem tej technologii danych osobowych w celach marketingowych, w szczególności w zakresie promowania usług i towarów podmiotów trzecich, odbywa się na podstawie uzasadnionego interesu administratora i tylko pod warunkiem, że Użytkownik wyraził zgodę na wykorzystanie plików cookie. Zgoda na wykorzystanie plików cookie może być wyrażona poprzez odpowiednią konfigurację przeglądarki, a także może zostać w każdym momencie wycofana, w szczególności poprzez wyczyszczenie historii cookies oraz wyłączenie obsługi cookies w ustawieniach przeglądarki.

4.5. Zgoda ta może być w każdym momencie wycofana.

5. COOKIES „SERWISOWE”

5.1 Administrator wykorzystuje tzw. cookie serwisowe przede wszystkim w celu dostarczania Użytkownikowi usług świadczonych drogą elektroniczną oraz poprawy jakości tych usług. W związku z tym Administrator oraz inne podmioty świadczące na jego rzecz usługi analityczne i statystyczne korzystają z plików cookies, przechowując informacje lub uzyskując dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.). Pliki cookies wykorzystywane w tym celu obejmują:

5.2 pliki cookies z danymi wprowadzanymi przez Użytkownika (identyfikator sesji) na czas trwania sesji (ang. user input cookies);

5.3 uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania na czas trwania sesji (ang. authentication cookies);

5.4 pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania (ang. user centric security cookies);

5.5 sesyjne pliki cookies odtwarzaczy multimedialnych (np. pliki cookies odtwarzacza flash), na czas trwania sesji (ang. multimedia player session cookies);

5.6 trwałe pliki cookies służące do personalizacji interfejsu Użytkownika na czas trwania sesji lub nieco dłużej (ang. user interface customization cookies),

5.7 pliki cookies służące do zapamiętywania zawartości koszyka na czas trwania sesji (ang. shopping cart cookies);

5.8 pliki cookies służące do monitorowania ruchu na stronie internetowej, tj. analityki danych, w tym cookies Google Analytics (są to pliki wykorzystywane przez spółkę Google w celu analizy sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika, do tworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania Serwisu). Google nie wykorzystuje zebranych danych do identyfikacji Użytkownika ani nie łączy tych informacji w celu umożliwienia identyfikacji. Szczegółowe informacje o zakresie i zasadach zbierania danych w związku z tą usługą można znaleźć pod linkiem: https://www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners.

6. COOKIES „MARKETINGOWE”

6.1 Administrator wykorzystuje również pliki cookies do celów marketingowych, m.in. w związku z kierowaniem do Użytkowników reklamy behawioralnej. W tym celu Administrator przechowuje informacje lub uzyskuje dostęp do informacji już przechowywanych w telekomunikacyjnym urządzeniu końcowym Użytkownika (komputer, telefon, tablet itp.). Wykorzystanie plików cookies oraz zebranych za ich pośrednictwem danych osobowych w celach marketingowych, w szczególności w zakresie promowania usług i towarów podmiotów trzecich, wymaga uzyskania zgody Użytkownika. Zgoda ta może być wyrażona poprzez odpowiednią konfigurację przeglądarki, a także może zostać w każdym momencie wycofana, w szczególności poprzez wyczyszczenie historii cookies oraz wyłączenie obsługi cookies w ustawieniach przeglądarki.

7. OKRES PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

7.1. Okres przetwarzania danych przez Administratora zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi lub realizowania zamówienia, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest uzasadniony interes Administratora.

7.2. Okres przetwarzania danych może być przedłużony w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia i dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed nimi, a po tym czasie jedynie w przypadku i w zakresie, w jakim będą wymagać tego przepisy prawa. Po upływie okresu przetwarzania dane są nieodwracalnie usuwane lub anonimizowane.

8. UPRAWNIENIA UŻYTKOWNIKA

8.1. Osobom, których dane dotyczą, przysługują następujące prawa:

8.1.1. Prawo do informacji o przetwarzaniu danych osobowych – na tej podstawie osobie zgłaszającej takie żądanie Administrator przekazuje informację o przetwarzaniu danych osobowych, w tym przede wszystkim o celach i podstawach prawnych przetwarzania, zakresie posiadanych danych, podmiotach, którym dane osobowe są ujawniane i planowanym terminie ich usunięcia;

8.1.2. Prawo uzyskania kopii danych – na tej podstawie Administrator przekazuje kopię przetwarzanych danych, dotyczących osoby zgłaszającej żądanie;

8.1.3. Prawo do sprostowania – na tej podstawie Administrator usuwa ewentualne niezgodności lub błędy dotyczące przetwarzanych danych osobowych, oraz uzupełnia je lub aktualizuje, jeśli są niekompletne lub uległy zmianie;

8.1.4. Prawo do usunięcia danych – na tej podstawie można żądać usunięcia danych, których przetwarzanie nie jest już niezbędne do realizowania żadnego z celów, dla których zostały zebrane;

8.1.5. Prawo do ograniczenia przetwarzania – na tej podstawie Administrator zaprzestaje dokonywania operacji na danych osobowych, z wyjątkiem operacji, na które wyraziła zgodę osoba, której dane dotyczą oraz ich przechowywania, zgodnie z przyjętymi zasadami retencji, lub dopóki nie ustaną przyczyny ograniczenia przetwarzania danych (np. zostanie wydana decyzji organu nadzorczego, zezwalająca na dalsze przetwarzanie danych);

8.1.6. Prawo do przenoszenia danych – na tej podstawie, w zakresie w jakim dane są przetwarzane w związku z zawartą umową lub wyrażoną zgodą, Administrator wydaje dane dostarczone przez osobę, której one dotyczą, w formacie pozwalającym na ich odczyt przez komputer. Możliwe jest także zażądanie przesłania tych danych innemu podmiotowi – jednak pod warunkiem, że istnieją w tym zakresie techniczne możliwości zarówno po stronie Administratora jak i tego innego podmiotu;

8.1.7. Prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych w celach marketingowych – osoba, której dane dotyczą, może w każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych w celach marketingowych, bez konieczności uzasadnienia takiego sprzeciwu;

8.1.8. Prawo sprzeciwu wobec innych celów przetwarzania danych – osoba, której dane dotyczą, może w każdym czasie sprzeciwić się przetwarzaniu danych osobowych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora (np. dla celów analitycznych lub statystycznych lub ze względów związanych z ochroną mienia). Sprzeciw w tym zakresie powinien zawierać uzasadnienie oraz podlega ocenie Administratora;

8.1.9. Prawo wycofania zgody – jeśli dane przetwarzane są na podstawie zgody osoba, której dane dotyczą, ma prawo ją wycofać w dowolnym momencie, co jednak nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed wycofaniem tej zgody;

8.1.10 Prawo do skargi – w przypadku uznania, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO lub inne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych, osoba, której dane dotyczą, może złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

8.2. Wniosek dotyczący realizacji praw podmiotów danych, można złożyć:

8.2.1. w formie pisemnej na adres: Omedia Michał Sarna ul. Irysów 16 42-512 Psary

8.2.2. drogą e-mailową na adres: office@omedia.pl

8.3. Wniosek powinien w miarę możliwości precyzyjnie wskazywać, czego dotyczy żądanie, tj. w szczególności:

8.3.1. z jakiego uprawnienia chce skorzystać osoba składająca wniosek (np. prawo do otrzymania kopii danych, prawo do usunięcia danych, itd.);

8.3.2. jakiego procesu przetwarzania dotyczy żądanie (np. korzystanie z określonej usługi, aktywność w określonym serwisie internetowym, otrzymywanie newslettera zawierającego informacje handlowe na określony adres email, itp.);

8.3.3. jakich celów przetwarzania dotyczy żądanie (np. cele marketingowe, cele analityczne, itp.).

8.4. Jeżeli Administrator nie będzie w stanie ustalić treści żądania lub zidentyfikować osoby składającej wniosek w oparciu o dokonane zgłoszenie, zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje.

8.5. Odpowiedź na zgłoszenia zostanie udzielona w ciągu miesiąca od jego otrzymania. W razie konieczności przedłużenia tego terminu, Administrator poinformuje wnioskodawcę o przyczynach takiego przedłużenia.

8.6. Odpowiedź będzie udzielana na adres e-mail z którego przesłano wniosek, a w przypadku wniosków skierowanych listownie, listem zwykłym na adres wskazany przez wnioskodawcę, o ile z treści listu nie będzie wynikała chęć otrzymania informacji zwrotnej na adres e-mail (w takim przypadku należy podać adres e-mail).

9. ODBIORCY DANYCH

9.1. W związku z realizacją usług dane osobowe będą ujawniane zewnętrznym podmiotom, w tym w szczególności dostawcom odpowiedzialnym za obsługę systemów informatycznych, podmiotom takim jak banki i operatorzy płatności, podmioty świadczące usługi księgowe, prawne, audytowe, konsultingowe, kurierzy (w związku z realizacją zamówienia), agencje marketingowe (w zakresie usług marketingowych) oraz podmiotom powiązanym z Administratorem.

9.2. W przypadku uzyskania zgody Użytkownika jego dane mogą zostać także udostępnione innym podmiotom do ich własnych celów, w tym celów marketingowych.

9.3. Administrator zastrzega sobie prawo ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, opierając się na odpowiedniej podstawie prawnej oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.

10. PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EOG

10.1. Poziom ochrony danych osobowych poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG) różni się od tego zapewnianego przez prawo europejskie. Z tego powodu Administrator przekazuje dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to konieczne, i z zapewnieniem odpowiedniego stopnia ochrony, przede wszystkim poprzez:

10.1.1. współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna decyzja Komisji Europejskiej;

10.1.2. stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez Komisję Europejską;

10.1.3. stosowanie wiążących reguł korporacyjnych, zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy;

10.2. Administrator zawsze informuje o zamiarze przekazania danych osobowych poza EOG na etapie ich zbierania.

11. BEZPIECZEŃSTWO DANYCH OSOBOWYCH

11.1. Administrator na bieżąco prowadzi analizę ryzyka w celu zapewnienia, że dane osobowe przetwarzane są przez niego w sposób bezpieczny – zapewniający przede wszystkim, że dostęp do danych mają jedynie osoby upoważnione i jedynie w zakresie, w jakim jest to niezbędne ze względu na wykonywane przez nie zadania. Administrator dba o to, by wszystkie operacje na danych osobowych były rejestrowane i dokonywane jedynie przez uprawnionych pracowników i współpracowników.

11.2. Administrator podejmuje wszelkie niezbędne działania, by także jego podwykonawcy i inne podmioty współpracujące dawały gwarancję stosowania odpowiednich środków bezpieczeństwa w każdym przypadku, gdy przetwarzają dane osobowe na zlecenie Administratora.

12. DANE KONTAKTOWE

12.1. Kontakt z Administratorem jest możliwy poprzez adres e-mail office@omedia.pl. lub adres korespondencyjny Omedia Michał Sarna ul. Irysów 16 42-512 Psary.

12.2. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez e-mail: rodo@omedia.pl w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych.

13. ZMIANA POLITYKI PRYWATNOŚCI

13.1. Polityka jest na bieżąco weryfikowana i w razie potrzeby aktualizowana.